شروع کمپین عیدانه راست چین

| تا 80% تخفیف استثنایی

جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام

با ورود و یا ثبت نام در پکاپس شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت پکاپس و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

ورود و ثبت نام

دواپس چه جوری محبوب شد؟

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

دواپس چه جوری محبوب شد؟

چرا دواپس محبوب شد؟

خوب چرا میگیم محبوبیت DevOps و یا DevOps محبوب!

این روز ها که بازار دواپس داره روز به روز داغ تر میشه، این فرهنگ (فرهنگ دواپس) انقدر محبوب شده که شرکت های بزرگی مثل Google, Amazon, Microsoft و Oracle برای این جریان شروع به راه اندازی و فروش پلتفرم ها  تو این زمینه کردند. این اتفاق ها در زمانی افتاده که اینترنت که از تولد اون نزدیک به 50 سال داره میگذره و تقریبا از همون اوایل روند توسعه نرم افزاری و داستان های عملیات و یا همون اوپریشن از روز اول تا به امروز همراه این صنعت بوده ولی DevOps با اینکه در سال 2009 توسط پاتریک دبوآس معرفی شد! چی شد؟

نه پاتریک اولین نفر نبود که DevOps معرفی کرد ولی سال 2009 یک بار دیگه بحث DevOps سره زبون ها انداخت در طول رویداد DevOps day بلژیک. خلاصه حدودا از 2013 و 2014 تقریبا بحث DevOps جون گرفت و امروزی که داریم این مقاله رو میخونیم میدونیم که حدودا 8 تا 9 سال از حضورش گذشته ولی خیلی زود جای خودشو باز کرده و داره روز به روز جذابتر میشه.
خوب هنوز به جواب سوال های خودمون نرسیدیم!
پس در ادامه مقاله یک مجموعه از اطلاعات خیلی کوتاه بررسی میکنیم شاید یک چیزی دستگیرمون شد.

کمپانی ها و DevOps

خوب مشخصا این ماجرا یک مثلثه که سه تا ضلع داره، قطعا یک طرف این ماجرا تشکیل میشه از جمع شرکت های بزرگ و کوچیک یا به عبارتی دیگه کارفرماها.

چرا آمدیم سراغ کارفرما ها؟

آها، گفتیم یک سر مثلث سمت دوستان کارفرمای ما هستش، این دوستان در روز پاندمی 2019 متوجه شدن زیرساخت های توسعه بر بستر اینترنت چقدر میتونه مهم باشه و باید تمرکز خودشون  رو روی SDLC بیشتر کنند تا بتونند به درخواست بنده خداهایی که بخاطر پاندمی خونه نشین شدن پاسخگو باشن.

در سال 2021 حدودا 2.14 میلیارد نفر در سراسر جهان به شکل آنلاین خرید کرده اند و این در حالیه که این رقم در سال 2019 تقریبا 1.66 میلیار نفر بوده. “

امار بالا که توسط E.COMMERCE GERMANY NEWS منتشر شده نشان از یک رشد عجیب و غریب داره که در حال افزایش هم هست.

حرفهای بالا چه ربطی به محبوبیت DevOps و یا DevOps محبوب داره؟

دقیقا صحبت اینجاست، همونطور که در اوایل مقاله گفتیم SDLC اینجا نقش مهمی میتونه بازی کنه، بدلیل اینکه بر پایه Agile توسعه پیدا کرده این مفهوم انگیزه خیلی از مدل های ایجاد شده بوده. توی بازار به سرعت در حال توسعه، چابکی و یا غول از ما بهترون Agile خیلی سرنوشت ساز میتونه باشه. در بازاری که رقیب های بزرگ و قدری وجود دارند، شما باید بتونید تو این بازار بی رحم دوام بیارید.

حالا دقیقا همینجاست که DevOps قهرمان و ناجی وارد میدان میشه و به کمک شرکت ها میاد تا با چرخه چابک خودش اونا رو توی بازی نگه داره، یا شاید حتی موجب بردنشون بشه.
در نتیجه از نظر من DevOps محبوب به وجود میاد و شرکت ها خیلی خیلی خیلی زیاد در زمان پاسخگویی به مشتریان خودشون جلو خواهند افتاد. و رضایت مشتری بالا میره و بیشتر پول خرج میکنه و…….

محبوبیت DevOps

یک سری سایت های خیلی معروف هستند در دنیا، که راجع به پیدا کردن کار و موقعیت های شغلی صاحب نظر شدن این روز ها! ، ولی ایرانی نیستند اشتباه نگیرید. دارم راجع به Indeed.com، Monster.com و Glassdoor صحبت میکنم البته تعدادشون بیشتر از این ها هست. ولی خوب الان تمرکزمونو میزاریم روی آمار و گزارش های این سایت ها تا بتونیم ببینیم توی دنیا چه خبره.

سایت Indeed.com که غول مرحله آخر شده ، در سال 2023 در حوزه کاریابی اعلام کرده متخصصان DevOps در سال در آمدی معادل 119.350 $ دلار امریکا به خودشون اختصاص میدن به صورت تقریبی وب سایت Monster.com عدد نزدیک این میانگین اعلام کرده . البته این یک رقم به صورت میانگین اعلام شده و به گفته خوده Indeed.com  پارامتر های مثل موقعیت مکانی، کارفرما و تجربه روی این آمار تاثیر گذار بوده.

و اما وب سایت محبوب Glassdor به صورت تخصصی  یک گزارشی در رابطه با درآمد یک DevOps Engineer در بازار کار آمریکا ارائه داده. این گزارش حاکی از درآمد 114.097 $ دلار امریکا داره و حتی در بالاترین پیک خودش به عددی نزیدک به 138.570 $ هم میرسه. این اعداد و ارقام سخن از بازار کار خوب و موقعیت های جذاب کاری برای کارجویان و متخصصان داره این درآمد ها این امکان رو دارند تا متخصصین رو به سمت خودشون جذب کنند.

شرکت Technavio پیشرو در زمینه تحقیقات و مشاوره فناوری جهانی است. تحقیقات و تجزیه و تحلیل آنها بر روندهای بازارهای نوظهور متمرکز است و بینش های عملی را برای کمک به کسب و کارها در شناسایی فرصت های بازار و توسعه استراتژی های موثر برای بهینه سازی موقعیت های خود در بازار ارائه می دن.

این شرکت پیشبینی کرده 24.5 CAGR که به معنی رشد مرکب سالانه میشه تا سال 2027 نشان از تخمین رشد 25511.89 میلیون دلار در بازه 2022 تا 2027  برای پلتفرم های DevOps داشته. به زبان ساده روی پلتفرم های DevOps سرمایه گزاری های سنگینی شده و خواهد شد، این پلتفرم های همگی نیاز به متخصصانی دارند تا کنترل بشوند.

حالا میتونیم بگیم با این بازار کار و درآمد و همچنین بازار رشد در آینده محبوبیت DevOps ناگزیر با سرعت رو به افزایش هست.

کلام آخر

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است. خیلی دوست دارم این جمله رو یعنی داستان ما با دو آپس تموم نمیشه و این فرهنگ رو به رشد روز به روز در حال پیدا کردن محبوبیت بیشتری در بازار هستش و همچنین این روز ها شده DevOps محبوب شرکت ها تا بتوانند توی این بازار در حال توسعه به سرعت باورنکردنی دوم بیارند. شاید که پاتریک دبوآس فکر نمی کرد این مارکت انقدر رشد کنه و محبوب بشه.

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



دسته بندی مطالب

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات